به طور کلی، تولید محتوا به چهار دسته تولید محتوا متنی، تولید محتوای ویدیویی، تولید محتوای عکسی و تولید محتوای صوتی تقسیم میشود. از میان این چهار دسته اصلی تولید محتوا، رایجترین آنها تولید محتوای متنی است. میتوان گفت بیشتر تولید کنندگان محتوا، مشغول تولید کردن محتواهای متنی هستند.
در این مقاله از سایت وب ناجی قصد داریم مباحث زیر را مورد بررسی قرار دهیم:
- تولید محتوا متنی چیست؟
- اهمیت تولید محتوا متنی چیست؟
- انواع محتوای متنی
- ویژگی مقالات وبلاگ سایت
تولید محتوا متنی چیست؟
امروزه بازاریابی با تولید محتوا در دنیای دیجیتال رونق گرفته است. وب سایتها بر اساس نیاز خود از تولید محتوای متنی، ویدیویی، صوتی و… استفاده میکنند تا مخاطبان را جذب نمایند. در صورتی که وب سایتی بدون محتوا راه اندازی شود، آن وب سایت، بازدید کننده زیادی نخواهد داشت. توجه کنید که محتوای متنی باید از گیرایی و جذابیت برخوردار باشد تا نظر مخاطبان را جلب کند. علاوه بر این، یک محتوای متنی باید طبق نیاز مخاطبان تولید شود.
برای مشاهده نمونه کارهای ما طراحی سایت افشین معصومیان را کلیک کنید.
اهمیت تولید محتوا متنی چیست؟
- آگاهی افراد جدید از کسب و کار
شما میتوانید با بازاریابی محتوا و صرف هزینهای کم، برند خود را به مخاطبان جدید معرفی کنید. تولید محتوا متنی، میتواند باعث توسعه کسب و کارها شود. در واقع، استفاده از محتوای متنی مناسب، میتواند ترافیک سایت را از طریق سئو سایت افزایش دهد.
- کمک به ساخت لینک
تولید محتوا متنی مناسب، میتواند باعث لینک دادن سایتهای دیگر به سایت شما شود. با توجه به سایتی که لینک میدهد، ممکن است ترافیک سایت شما در مدت کوتاهی افزایش یابد. فواید به کار بردن لینک فقط به این مورد محدود نیست؛ چراکه بک لینک میتواند به رتبه سایت نیز، کمک کند.
- بازاریابی دیجیتال
میتوان گفت اگر محتوایی در کار نباشد، بازاریابی دیجیتال نیز وجود ندارد. تنها با استفاده از یک محتوای متنی تخصصی میتوان نتیجه خوبی از بازاریابی دیجیتال به دست آورد. درست است که الگوریتمهای موتور جستجو پیوسته در حال تغییراند، اما همواره باید از تولید محتوا متنی برای به دست آوردن رتبه بهتر استفاده شود.
- محبوبیت همیشگی محتوای متنی
بعضی از مطالب به سرعت فایده خود را از دست میدهند. با این حال، محتواهای متنی وجود دارند که برای مدت طولانی مفید بوده و در صفحه اول گوگل ماندگار هستند. محتواهای مفید این قابلیت را دارند که با کمی تلاش، همواره ترافیک سایت را افزایش دهند.
- تقویت پیوند با مشتریان
در صورتی که محتوا متنی تولید شده اعتبار داشته باشد، مخاطبان به طور مرتب از سایت دیدن میکنند. اگر تولید محتوای متنی به خوبی انجام شود، اعتماد بین شما و مشتریان تقویت میشود.
- هدایت مخاطبان به سوی کسب و کار
هر نوع کسب و کاری به مقاله نویسی برای سایت خود نیاز دارد؛ چرا که مقاله نویسی برای وبلاگ، ترافیک سایت را افزایش داده و افراد را به سایت، هدایت میکند. مخاطبان با بررسی محتوای وبلاگ شما از محصولات و خدماتی که ارائه میدهید، استفاده میکنند.
بیشتر ببینید: طراحی لوگو
انواع محتوای متنی
هر یک از انواع محتواهای متنی باید در پلتفرم مخصوص به خود تولید شوند. برای تولید هر کدام از این محتواها، لازم است که به امکانات و ویژگیهای آنها توجه شود. در ادامه به توضیح چند مورد از انواع محتوای متنی میپردازیم:
- مقالات وبلاگ سایت
نوشتن مقاله برای وبلاگ سایت یکی از انواع محتوای متنی است. این نوع تولید محتوای متنی برای سایتهایی که بخش مقالات را ندارند، مفید محسوب میشود. مقالات وبلاگ باید دارای تقویم محتوایی، دستهبندی موضوعی، لحن و صدای یکدست، کلمات کلیدی، تیترها و ساختار محتوایی مشخصی باشند.
- محتواهای تبلیغاتی
فروش محصولات در یک محتوای تبلیغاتی با استفاده از محتوای متنی صورت میگیرد. محتوای متنی برای هر کدام از محصولات به طور اختصاصی تولید میشود. در این نوع تولید محتوای متنی، باید جزئیات و ویژگیهای هر محصول را توضیح دهید.
- خبرنامه
خبرنامه پیامی است که شما را به عضویت، دعوت مینماید. این نوع محتوای متنی فقط با وارد کردن شماره موبایل، اخبار را به افراد میرساند. این نوع از محتوای متنی همواره وجود سایت را به شما یادآوری میکند.
- محتوای متنی آزمونی
تولید محتوای متنی میتواند به صورت تستهای روانشناسی یا خودآزمونها باشد. خودآزمونها برای مخاطبان جذاب هستند و نظر افراد زیادی را به خود جلب میکنند. این خودآزمونها بر اساس موضوع اصلی سایت در دستهبندیها جای میگیرند.
ویژگی مقالات وبلاگ سایت
- تقویم محتوایی
برای مقاله نویسی هر وبلاگ باید فاصلههای زمانی انتشار هر پست تعیین گردد. برای مثال، در تقویم محتوایی باید اعلام شود که هر هفته ۳ مقاله منتشر میشود. به این ترتیب، مخاطبان از توجه شما به آنها مطلع میشوند.
- دستهبندی موضوعی
برای یک مقاله نویسی هدفمند باید از دستهبندی موضوعی استفاده کنید. یک وبلاگ سایت هدفمند پیش از هر چیز برای تولید یک محتوای متنی، هدفهای مشخص دارد. به روز رسانی دستهبندی موضوعی باید در فاصلههای زمانی مشخص انجام شود.
- کلمات کلیدی
برای نوشتن محتوای متنی مناسب باید از کلمات کلیدی مورد نیاز مخاطبان استفاده کنید. به این منظور باید کلمات کلیدی مناسب را شناسایی کرده و آنها را مورد بررسی قرار دهید؛ در این صورت از تغییرات کلمات کلیدی اطلاع پیدا میکنید.
- لحن منسجم
انسجام لحن در تولید یک محتوای متنی باعث ماندگاری در ذهن مخاطبان میشود. پس برای ماندگاری در ذهن مخاطبان باید در محتوای متنی، لحنی ساده، سالم و مناسب با برند داشته باشید؛ اینگونه به راحتی در ذهن مخاطبان ماندگار میشوید.
- تعیین عنوانها با توجه به نیاز مخاطبان
برای آگاه بودن از مسیر پیش رو برای تولید محتوای متنی باید عنوانها را از پیش تعیین کرد. این عنوانها باید با توجه به نیاز مخاطبان انتخاب شوند. تیترها مهمترین عامل حضور مخاطبان در وبلاگ سایت هستند.
- تعیین ساختار مقاله
کلمات یک مقاله باید دارای ساختاری تعیین شده باشند. این ساختار باید مکث، میان تیتر، نکات مهم و تصاویر داشته باشد. با استفاده از فونت مناسب، میان تیترها، نکات مهم و تصاویر، مخاطب از خواندن مقاله شما خسته نمیشود.
جمعبندی
یکی از شایعترین انواع تولید محتوا، تولید محتوای متنی است. ما در این بخش از سایت وب ناجی سعی کردیم در مورد اهمیت تولید محتوای متنی توضیحاتی به شما ارائه دهیم. همچنین در این بخش به معرفی چند نوع تولید محتوای متنی پرداختیم و ویژگی مقالات وبلاگها را بررسی کردیم. در پایان، از همراهی شما متشکریم.