طراحی لوگو

طراحی لوگو امروزه از آن وضع همیشگی و قدیمی خود درآمده و روز به روز در حال پیشرفت کردن‌است. تا آنجا که هم‌اکنون طراحی لوگو به عنوان یک علم گرفیکی گسترده شناخته‌می‌شود. اما طراحی لوگو شامل مجموعه ای از فعالیت‌ها و چک لیست هایی می‌شود که یک فرد ماهر مجبور است این روند را به درستی انجام دهد تا طراحی لوگو را که موضوعی مهم در دنیای کسب و کار و برندینگ هست را به بهترین راه ممکن به نتیجه‌ برساند.

خدمات طراحی لوگو

خدمات لوگو یا آرم به نشانه‌ای می‌گویند که می تواند عکس یا یک نوشته و یا به صورت ترکیبی از هر دو ساخته‌شود که به صورتی خاص و ویژه طراحی می‌شود و به نوعی نشان‌دهنده یک کسب و کار، سازمان، فرد و غیره هست و موجب‌می‌شود تا به آن هویت داده‌شود. یکی از اولین قدم‌ها برای آغاز یک کار یا شرکت یا هر فعالیتی طراحی لوگو برای آن هست و معمولا صاحبان شرکت‌های مختلف در همان آغاز‌ استارت کار به ایده های متفاوتی برای لوگوی خود فکر می‌کنند.

بیشتر بدانید: طراحی سایت

اصول طراحی لوگو چیست؟

طراحی لوگو دارای چند اصل هست که بعضی از آنها عبارت‌اند از:

اول اینکه لوگوی طراحی شده می‌بایست ساده و به دور از تزیینات‌اضافی و ریز‌بینی‌های اضافه ساخته شود. همچنین مهم هست که لوگویی که برای کسب و کار شما ساخته‌می‌شود محدود به مدت مشخصی نباشد و بتوانید تا مدت ها از آن بهره ببرید بدون اینکه از ارزش و اعتبار آن کاسته‌شود.

نحوه‌ی استفاده صحیح و به‌موقع از رنگ ها هم از نکات مهمی هست که هنگام طراحی لوگو باید به آن توجه کنید. بعلاوه لوگو باید در حالت سیاه و سفید هم جذاب باشد و کاملا واضح و خوانا‌ باشد. سعی کنید لوگو کاملا  با موضوع و درونمایه ی کسب و کار شما هم‌خوانی داشته باشد و از دید فرهنگی هم با عرف جامعه هماهنگی داشته باشد. توجه‌داشته باشید که همانطور که در ابتدا بیان‌شد این‌ها تنها برخی از قوانین طراحی لوگو می‌باشند.

طراحی لوگو حرفه‌ای

یک لوگو حرفه ای قادر‌است سبب پیشرفت یک شرکت، یک سازمان یا یک محصول شود. در مقابل یک لوگو غیرحرفه‌ای و ساده می تواند باعث از‌بین‌رفتن کامل یک برند بشود. خیلی از از لوگوهای در حال استفاده به شکل غیرحرفه ای و به وسیله طراحان تازه‌کار و کم تجربه به تصویر کشیده‌شدند. خیلی از اشخاص این‌طور فکر می‌کنند که قادر هستند به سادگی در زمینه طراحی لوگو حرفه ای فعالیت‌کنند. اما فقط مهارت به نرم افزاری مانند فتوشاپ برای طراحی لوگو حرفه ای کافی نمی‌باشد.

 

 

 

معرفی کامل مراحل طراحی لوگو حرفه ای

ایده پردازی و طرح اولیه:

خیلی از طراحان ابتدایی سریع شروع به طراحی لوگو می کنند بدون این‌که هیچ ایده اولیه برای آن ریخته‌باشند. در واقع به جای اینکه وقت خود را برای طراحی هویت اصلی لوگو بگذارند، اکثرا با جلوه های ویژه و فیلترها سروکار‌دارند.

راه بهتر برای شروع فرآیند طراحی لوگو حرفه ای به این شکل هست که کار خود را با یک مداد و کاغذ آغاز می‌کنیم. به معنی و احساسی که لوگو باید به بیننده انتقال دهد فکر می‌کنیم. این لوگو مربوط به یک شرکت بازی سازی هست یا به یک نهاد دولتی مربوط می‌شود؟ طرح لوگو ساده است یا پیچیده می‌باشد؟ همانطور که فکر می کنید، فکرهای خود را بر روی کاغذ پیاده سازی و نقاشی بکنید. خود را برای کم و کاستی های احتمالی نگران نکنید چون در این مرحله فقط قصد‌دارید طرح و خلاقیت اولیه موردنظرتان را برروی کاغذ پیاده‌کنید و با نرم افزارهای طراحی کار نمی‌کنید.

 

ساختن گرافیک وکتور یا برداری:

جهان عظیم گرافیک برداری. این عنوانی است که خیلی از طراحان تازه‌کار و بعضا پیشرفته تر را دچار آشفتگی می‌نماید. در  سالهای اخیر بعضی برنامه‌ها از قبیل Photoshop، Paint Shop Pro و Fireworks فاصله بین گرافیک برداری و پیکسلی را حذف کرده‌اند.

فرمت های تصویری معمول از قبیل GIF، JPEG، BMP و TIFF همگی از یک نوع پیکسلی‌هستند. تصاویر دیجیتال مثال بسیار مناسبی از گرافیک پیکسلی می‌باشند. چون این تصاویر از کنار هم قرار گرفتن مکانی که به پیکسل معروف اند ساخته می شوند. تصاویر دیجیتال  رزولوشن خاصی دارند و اگر بر روی آنها فوکوس بکنید می توانید پیکسل ها را به شکل جدا از هم تماشا‌کنید. شما می توانید سایز یک تصویر پیکسلی را کم کنید و به نتایج خوبی هم برسید، اما افزایش اندازه یک تصویر پیکسلی به این معنی هست که پیکسل ها بزرگ‌تر می شوند و نتیجه فعالیت ممکن هست خیلی ایده آل به نظر نرسد.

رنگ بندی مناسب:

در طراحی لوگو پیشرفته باید ترکیب رنگی را به کار برده شود که به لوگو نما و زیبایی آن بیفزاید. مثلا نباید در طراحی لوگو یک سازمان دولتی ترکیب رنگهای صورتی و قرمز را به کار برد.

 

نسخه سیاه و سفید:

پس از اینکه برای لوگو رنگ ایده‌آل را یافتید، باید این گزینه را درنظر بگیرید که این لوگو در فتوکپی یا فاکس چطور خود را نشان ‌می‌دهد. درنتیجه بهتر است یک کپی سیاه و سفید از لوگو برای استفاده در موارد مانند این بسازید. لوگوی سیاه و سفید امکان‌دارد در ظاهر با لوگوی اصلی متفاوت است.  اما باید همان ظاهر و حسی که به بیننده انتقال می‌دهد را به خوبی نشان‌بدهد.

 

در نظر گرفتن رسانه ای که لوگو در آن قرار خواهد گرفت:

در فرایند طراحی لوگو حرفه ای همواره به یاد داشته باشید که این لوگو در چه مکانی قرار هست به نمایش گذاشته‌شود. اگر لوگو تنها برای نمایش در یک سایت مورد استفاده بشود، شما حتما آن را با رنگ ها و افکت های متنوع به تصویر‌بکشید. با این حال اگر لوگو قرار هست برای چاپ تبلیغاتی هم مورد استفاده شود، باید پیچیدگی لوگو و پولی که رنگ و افکت های متعدد به هزینه های چاپ می‌افزاید را در نظر داشته باشیم.

 

انتخاب تایپوگرافی:

کلماتی که در طراحی لوگو استفاده می‌شوند به اندازه اشکال گرافیکی اهمیت دارند. تعداد زیادی از طراحان مبتدی برای طراحی لوگو از فونت های قدیمی را به کارمیبرند.

گرچه استایل حروف، فونت ها و حالت نوشتاری کلمات در طراحی لوگو حرفه ای می تواند تاثیر زیادی در بیننده بگذارد. بنابراین به اهمیت بالای یک تایپوگرافی مناسب برای طراحی لوگو حرفه ای توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *